Aster
Przejdź do strony upc.pl

Formy płatności

Dla Twojej wygody udostępniliśmy wiele form realizowania płatności za usługi UPC.

Polecenie zapłaty

Nowoczesny, bardzo wygodny sposób realizowania płatności dla wszystkich posiadaczy rachunków ROR. Od momentu uruchomienia usługi bank reguluje Twoje należności.

Polecnie zapłaty to:

  • oszczędność czasu - nie stoisz w kolejkach na poczcie czy w banku
  • oszczędność pieniędzy - opłaty bankowe za płatności regulowane za pomocą polecenia zapłaty z reguły są niższe niż przy innych formach płatności lub wcale nie występują*
  • wygoda - brak konieczności pilnowania terminów płatności - Twój rachunek jest płacony dokładnie w terminie płatności za nasze usługi, co zabezpiecza przed naliczaniem odsetek za nieterminowe regulowanie należności
  • kontrola i bezpieczeństwo - co miesiąc otrzymujesz rachunki za nasze usługi, by móc na bieżąco kontrolować stan rozliczeń z UPC. W razie konieczności możesz wycofać płatność w ciągu 30 dni od jej zrealizowania przez bank

Aby korzystać z polecenia zapłaty wystarczy jedynie:

  • wypełnić i podpisać w dwóch egzemplarzach załączony formularz

    "zgoda na obciążenie rachunku"

    Prosimy pamiętać, że podpis na zgodzie musi być zgodny ze wzorem podpisu złożonym w banku
  • złożyć zgodę w jednym z naszych Centrum Obsługi Klienta UPC lub przesłać pocztą na adres:
    UPC Sp. z o.o.
    ul. Murckowska 14c, 40-265 Katowice

Pozostałe formalności finalizowane są przez UPC. Po ich zakończeniu Klient otrzymuje adnotację na rachunku, że płatności regulowane są w formie polecenia zapłaty. Dopóki to nie nastąpi prosimy o regulowanie płatności w dotychczasowy sposób.

Aby odwołać zgodę należy złożyć formularz
"odwołanie zgody na obciążenie rachunku".

*Wysokość opłat za polecenie zapłaty jest regulowana cennikiem usług każdego banku i może być różna.

Sieć VIA Moje Rachunki

Specjalny system umożliwiający dokonanie płatności w kasie ulubionego sklepu lub stacji benzynowej razem z codziennymi zakupami.

To bardzo proste:

  • wraz z zakupami podajesz kasjerowi rachunek
  • kasjer odczytuje kod kreskowy z rachunku
  • płacisz gotówką
  • otrzymujesz potwierdzenie wykonania transakcji w postaci paragonu kasowego.

Wpłata w banku lub na poczcie

Płatności za usługi UPC dokonasz w okienku każdego banku i w każdym oddziale poczty, podając otrzymywany co miesiąc rachunek. Opłaty za korzystanie z usług UPC należy kierować na indywidualny dla każdego abonenta numer konta, który znajduje się na rachunku lub fakturze przesyłanych przez UPC. Informację o indywidualnym numerze konta otrzymasz również pod numerem infolinii oraz w Biurach Obsługi Klienta UPC.

do góry

eFaktura

Zastąp papierowy rachunek eFakturą (fakturą elektroniczną)

eFaktura to faktura w formie elektronicznej zawierająca te same dane co faktura papierowa.

Została stworzona z myślą o wygodzie naszych Klientów. Nie trzeba już czekać na rachunek dostarczany pocztą - jest on dostępny w wersji elektronicznej w internecie, a informacja o jego wystawieniu wysyłana jest na podany podczas rejestracji adres email.

eFaktura jest prawnie uznaną formą rozliczenia, a jej wysłanie drogą elektroniczną zastępuje przesłanie listem faktury papierowej.

eFaktura - wygodnie i szybko

Zalety korzystania z eFaktury:

  • dostęp do faktur z każdego miejsca 24 h 7 dni w tygodniu
  • brak rachunków papierowych
  • informacja o wystawionej fakturze bezpośrednio na adres emailowy
  • odliczenia za Internet w Urzędzie Skarbowym
  • szybki dostęp do informacji o wysokości rachunku
  • dostęp po zalogowaniu w serwisie Strefa Klienta

Zamówienie eFaktury

Jeśli chcesz otrzymywać elektroniczną fakturę, wypełnij i podpisz druk Zgody, który jest dostępny:

Możesz również wypełnić elektroniczny Formularz zamówienia druku Zgody (dostępny na http://strefaklienta.aster.pl/). Wypełniony formularz otrzymasz pocztą wraz z kopertą zwrotną.


Dokumenty do pobrania:

Zgoda na wystawianie Elektronicznej Faktury

Odwołanie zgody na wystawiane Elektronicznej Faktury

do góry

Ulga na internet

W związku z ulgą podatkową na korzystanie z internetu w 2012 r. odliczyć można od dochodu wydatki poniesione w roku podatkowym do kwoty 760 zł. Podstawą do odliczenia są faktury VAT wystawiane przez UPC, potwierdzające korzystanie z usług dostępu do internetu.

Kto może skorzystać z ulgi?

Z ulgi może skorzystać każda osoba fizyczna, będąca podatnikiem podatku dochodowego od osób fizycznych i ponosząca wydatki związane z użytkowaniem internetu w miejscu swojego zamieszkania. Podstawę prawną ulgi stanowi art. 26 ust 1 pkt 6a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

W jaki sposób dokonać odliczenia?

Odliczenia dokonuje się w rocznym zeznaniu podatkowym (PIT), odejmując od dochodu kwotę wydatków, związanych z korzystaniem z usług dostępu do Internetu, wykazaną w PIT/O.

O czym należy pamiętać?

  • odliczenie dotyczy wydatków poniesionych w danym roku podatkowym, którego dotyczy zeznanie
  • podstawą odliczenia są faktury VAT, które otrzymują Klienci UPC, każda faktura zawiera pozycję wskazującą na wysokość wydatków za internet, poniesionych w danym okresie rozliczeniowym
  • odliczeniu podlegają tylko wydatki związane z korzystaniem z usługi dostępu do internetu, np. abonament za pakiet TwójDom lub korzystanie z dodatkowego komputera
  • nie można odliczyć kosztów związanych z instalacją lub zakupem sprzętu (np. karty sieciowej, koncentratora)

Ile można zaoszczędzić?

Poniżej przykładowe wyliczenie oszczędności uzyskanych dzięki skorzystaniu z ulgi na internet.
Roczne wydatki z tytułu dostępu do Internetu podlegają odliczeniu do kwoty 760 zł.

1) próg podatkowy 18% - wysokość rocznego odliczenia: 760 zł x 18% = 136,80 zł
2) próg podatkowy 32% - wysokość rocznego odliczenia: 760 zł x 32% = 243,20 zł

do góry